.. GaLakSi MiNDa CeRiA : ZeRo's KingDom Of CoLour..

~ 天の道を往き、総てを司る!.. Ten no michi o iki, subete o tsukasadoru! .. "Walking the path of heaven, to rule everything!" (Tendou Zero , 1985) ~
..GaLakSi Suci Crystal..

Thursday, July 1, 2010

Zero's ExLusive : Rahsia CemerLang PAC PTD.. from 42 711 ; we're 3938 chosen One .. besT of Luck !!!!


Assalamualaikum dan salam sejahtera..


Agak lama kan Zero tak berkongsi sesuatu.. n kemaafan dipohon coz makLumlaa sekarang musim World Cup + ade beberapa bot yang perlu di‘test’ di samudera..
N setakat ni semue berjalan lancar..


Okies berbaLik pada tajuk entry ini yang sungguh penting maka eLok kiranya Zero terus berkongsi tips2 persediaan untuk bakaL2 pegawai Tadbir DipLomatik (PTD) untuk menghadapi PAC..

Seperti yang kita semua sedia makLum PAC @ 2nd sTage ni hanya berlangsung sehari justeru anda semua takkan ada masa untuk berehat dari segi fizikal dan mental..

Oleh itu mari kita lihat beberapa tips agar anda semua lebih bersedia dan yakin untuk menjalani PAC PTD ini :


1- PENAMPILAN BAKAL PTD =
telah tercatat pada surat panggilan PAC bahawa bakal2 PTD perLu mendaftarkan diri dengan berpakaian sukan.. Nampak ringkas je tapi percayalah sebagai bakaL PTD anda perlu menunjukkan kelas anda walaupun hanya dalam berpakaian sukan..


Oleh itu hadirlah dengan berpakaian sukan yang menarik di mana ia mampu menonjolkan diri anda sebagai seorang yang aktif dan sentiasa berimej.. ketahuilah bahawa pakaian sukan yang cantik akan menghadirkan gentar pada pesaing2 anda dan anda sudah memenangi langkah awal..
Berbaju cerah dan bersut trek gelap yang cantik + kasut sukan putih pastinya akan membantu anda menghadapi PAC kerana anda akan kelihatan seperti seorang yang sanggup menanggung risiko walaupun tahu segala kelengkapan sukan anda itu akan melalui penderitaan…

~ modeL memperagakan pakaian rasmi PAC PTD ~

USAHLAH BERKIRA
pada saat untuk menghadapi PAC ini kerana bakal2 PTD semua sedia maklum bahawa segala kos yang dikeluarkan pada PAC ini akan terbalas berganda2 sekiranya SUDAH REZEKI menjadi PTD … amin …


2 –JADI BAGUS – yuppp semasa PAC nanti akan ramai BERLAGAK BAGUS… bunyinya sudah menjengkelkan … namun apakah perasaan anda apabila berhadapan dengan mereka seperti ini .. pastinya anda akan tertekan kerana merasakan anda tidak mampu menjadi BAGUS .. PerCayaLah bahawa rakan2 anda dalam PAC nanti hanya mahu menonjolkan diri mereka kerana inilah PTD yang diperlukan.. sentiasa aktif dan bersifat positif.. oleh itu janganLah jadi ketinggaLan.. jadilah calon PTD yang BAGUS .. usah berdiam diri biarkan diri ditindas kerana Zero tahu jika ada antara bLoggerz n reader bLog ini turut bakal ke PAC maka terbukti anda semua adalah insan2 terpilih..

42 711 pergi exam n hanya 3938 lulus 4 2nd stage..


~ kite orang suPer ~

3 – SEMUA CALON SAMA – tips ketiga ini ada kaitan dengan tips kedua namun dihuraikan dengan lebih jelas.. Yeah.. SAMA je semua bakaL2 PTD yang hadir PAC nanti .. sama dari segi TARAF … peserta2 PAC tu nanti semua calon2 PTD je ..takdenye diorang lagi bagus dari anda semua..

kita semua LULUS dengan cemerlang exam PTD so sebab tu kita semua bakal menjalani PAC kan..
N yang pasti akan ada orang2 yang akan tunjuk hebat nanti so Zero takkan layannye orang camni coz “only we know ourself better”..yezza…

4 – LATIHAN FIZIKAL – huhu…SEHARI je PAC so InsyaALLah bakal2 PTD akan di“DERA” tul2.. apakah ujian fizikal yang bakal dikenakan tidaklah pasti namun setelah seharian berfikir secara mental dan psikologi pada pagi maka pada sebelah petang adalah masa untuk menguji fizikal.. Oleh itu dalam masa yang ada pergilah berjogging + angkat berat + aerobic + sit up+ pumping + bersukan untuk meningkatkan stamina sekaligus mengelakkan “kesakitan otot” semasa PAC nanti..

(untuk tips keEMPAT ni sebenarnya Zero pun lom wat ape2 lagi coz cuti kan = mesti makan je … n tgk bola WC2010 pun lagi laa mkn2.. hahaha… tapi yang penting PASTIKAN ANDA TAHU KEMAMPUAN DIRI .. jangan paksa diri semasa ujian fizikal ini..juz laluinya dengan hepi n tanpa tekanan … yihooo .. )..

Ok Lah tu je tips2 yang penting bagi Zero ( ololo tips yang baca2 tu anda semua usaha sendiri la k.. tapi xyah prepare pun xpe coz anda semua dah lulus exam means anda semua dah berilmu..yezza)…

Disclaimer : segaLa tips2 ini adalah perkongsian peribadi pemilik blog ini berdasarkan pengalaman dan TEORI MOTIVASI MAYA kajian Mohd Azirul bin Ismail..


-bayangan maya .. bermotivasikah?-

FORZA Germany..

No comments: