.. GaLakSi MiNDa CeRiA : ZeRo's KingDom Of CoLour..

~ 天の道を往き、総てを司る!.. Ten no michi o iki, subete o tsukasadoru! .. "Walking the path of heaven, to rule everything!" (Tendou Zero , 1985) ~
..GaLakSi Suci Crystal..

Thursday, August 28, 2008

PoLitik CeRia..

Minggu poLitik yang panas..penuh poLemik..retorik terus berleluasa..pemenang sudah ditentukan..

Sungguh Ceria poLitik MaLaysia..tidak lekang dek isu..tidak Lapuk dek kepimpinan yang sudah Lapuk lagi Lemau..

aku menuLis aTas tiket bakaL MB Ganu..(huhu..yupp ku ingin menguasai negeri minyak ini)...namun aku x perLu bersumpah kerna aku tidak berbuat apa2(n x perLu suruh aku bersumpah akan kejadian2 di bukit exPo di meDan waiMa di hari raya sekalipun)..

sungguh CeRia apabiLa meLihat kekuatan rakyat MaLaysia yang menggunakan ahLi poLitik yang kononnya kelihatan berkuasa..tidak sedarkah kamu masyarakat hanya menggunakan kamu untuk memperolehi kepimpinan baru yang lebih mantap..
(erm adakah aku akan bekerjasama dengan mukhriz mahathir dalam misi ku ini..well maybe cz he have a gud Luxury taste too)..

poLitik adalah permainan..dunia poLitik tidak pernah bersih..sepertimana kata abahku , " if you want to be a Leader , be a Leader ". Ini adalah prinsip yang digunakan beliau dalam menguruskan kerjayanya. Jangan berani membantah cakapnya kerna dia bos.

"Yes ,boss aLways right. If boss r wrong = u fired. As simple as that. So make sure u've strong contract dat will make sure u got awesome compensation if sumthing bad happen in ur career." ahakz..looks like im ready 2 take over u company aBah..but after i got promoted 2 b mr.principaL in 2020 i'll make sure of dat..

So aku faham untuk berjaya dalam dunia perniagaan , aku mesti bersifat kejam. Namun aku tak mampu melakukannya. Tak mampu mewarisinya lalu ku berada dalam bidang ini..

Risau??..aku xkan risau kerna aku tetap anak suLung..warisan keluarga tetap akan dipertahankan..justeru adik2 ku harus menjadi sperti abah..(owh adik perempuan aku pn ambik bidang lain n sudah disediakan joB oleh uncLe tahun depan)..so azrin Lepas SPM nanti i'll make sure u'll b doing my test n go abroad so dat abg Leh antar mase registered 2..huhu..

poLitik memang memenatkan..cukuplah karier poLitikku tamat di UPM..sekarang karier seorang LeLaki Sejati adalah keutamaan..bukankah itu salah satu tanggungjawab anak sulung untuk mamanya..memberi twins suLung..so angeLgurL get ready..

~wassaLam~

3 comments:

mohd ilham said...

agak memualkan kamu bercakap pasal twins.takpe member punya pasal, can i add u to my blogroll?

Mohd Azirul bin Ismail said...

ahakz..twins is juz a methapore..absolutely living in cave quite a gud example..

of course u can add me 2 ur blogroll n will be so proud 2 b there with Tun Dr. Mahathir..

DNF said...

hahahaha~ tak abih2 ngn twins dye!